Frysa eller Uppsägning av medlemskap

 

Frysa

Enligt avtalet går det att frysa medlemskapet i minst 1 månad och upp till 3 månader per år. I vissa specialfall kan vi mot intyg frysa något längre perioder. Mejla oss till admin@fit4fightgym.se och ange "Frys medlemskap" som ämne, skriv sedan som meddelande ert fullständiga namn, anledning till er frysning och vilken månad ni vill att vi ska frysa, observera att vi endast kan frysa det månadsvis ex. augusti månad. OBS! Om det gäller längre frysning än 3 månader måste ni även skicka med intyg som intygar er frånvaro. Vi godkänner inte det per automatik, men det påskyndar processen.

Uppsägning

OBS! Enligt avtal måste er bindningstiden passera innan ni kan göra en uppsägning av ert medlemskap. Därefter är det 1 till 2 månads uppsägningstid (beroende på avtal) för att vi ska ha tid att handlägga ert ärende. Allt det här står klart och tydligt i det avtal ni signerat. Ni får gärna mejla oss och fråga när ert medlemskap går ut, men ni kan inte göra en uppsägning innan den perioden har passerat. Det finns inga godkända skäl till få sitt medlemskap avslutat innan bindningstiden har passerat, vare sig skador, flytt eller andra skäl. Man kan dock frysa medlemskapet under en period vilket ni kan läsa om under "Frysa". För att avsluta sitt medlemskap ska ni mejla oss till admin@fit4fightgym.se och ange "Avsluta medlemskap" som ämne, skriv sedan som meddelande ert fullständiga namn och anledningen till er uppsägning. 

Viktig information!

När ni gjort er frysning/uppsägning kommer ni få ett autosvar som bekräftar att det kommit fram till oss, INTE att er frysning/uppsägning är godkänd! Om ni inte får autosvaret inom en timme har något gått fel och vi ber er kontakta oss antingen via telefon eller att ni kommer in och pratar med receptionisten. Efter ni fått ert autosvar kommer vi handlägga er frysningar & uppsägningar inom 1-2 vardagar (vi har stängt på helger, helgdagar, aftnar & klämdagar). Vi kommer då se över just ert ärende och antingen bekräfta er frysning/uppsägning eller informera om vad som gäller i just ert fall.

OBS! Er uppsägning/frysning är först godkänd när vi klart och tydligt skrivit så. Det går inte att hävda att man gjort en uppsägning/frysning för att få tillbaka ev. träningsavgifter om man inte kan uppvisa skärmbild som visar att vi godkänt er frysning/uppsägning av medlemskapet. Varför är vi så övertydliga och har det på det här viset? Jo för det har funnits en del fall där de som mejlar oss antingen bara hävdar att de mejlat oss men vi har inte fått något mejl eller så har de inte uppfyllt kriterierna som ni kan läsa om nedan och när vi informerar om det så svarar de inte. Sedan kommer de i efterhand och försöker få tillbaka träningsavgifter. Som tur är finns det inte så många sådana människor, men vi måste ändå gardera oss mot det. Vi handlägger dessutom bara uppsägningar och frysningar via mejl av den anledning att det ska finnas skriftliga bevis på allt, det här både för er egen och våran skull.