Meny

Steg 1 av 3: Vad vill du ha hjälp med?

Frågor kring vår träning

Uppsägning & frysning

Ekonomiärenden

Frågor kring bokning av pass

Steg 2 av 3: {Sektionsnamn}

Nedan har ni svar på vanliga frågor kring vår träning!

Jag vill säga upp mitt medlemskap

Klicka på knappen nedan för att öppna formuläret för att säga upp medlemskap.

Säg upp abonnemang

Jag vill frysa mitt medlemskap

Klicka på knappen nedan för att öppna formuläret för att frysa medlemskap.

Frysa abonnemang

Hur lång uppsägningstid är det?

2 månaders uppsägningstid, du har rätt att träna de 2 månaderna.

Hur länge kan jag frysa medlemskapet?

Man kan frysa sitt medlemskap max 3 månader per år enligt medlemsavtal. I vissa fall kan vi frysa längre mot kopia på intyg.

Hur lång är bindningstiden?

Vi har ingen bindningstid.

Jag vill ha en kopia på mitt signerade avtal

Du hittar det i vår app under mina sidor - scrolla ner till avtal.

Jag har sagt upp mitt medlemskap men inte fått något svar/kvittens som det står att man ska få?

Om ni inte fått någon kvittens kan ni kontakta oss omedelbart på nedanstående uppgifter.

Kan man börja träna när som helst hos er / Har ni nybörjarkurser?

Vi har ett rullande intag året runt dvs. Inget uppehåll under sommar och jul som de flesta andra kampsportsföreningar har. Vår läroplan går runt i cykler på ca en månad och är anpassad för att man ska kunna hoppa in när som helst i cykeln. När man gått cykeln 4-5 gånger blir man uppflyttad till nästa nivå. Vi tycker detta är mycket bättre än terminsupplägg då terminsupplägg skapar flera problem bl.a. om man blir sjuk eller reser bort några veckor, med terminsupplägg måste man gå om hela terminen, med vårt upplägg är det inga problem. Det blir även ofta väldigt mycket folk på en och samma gång om man samlar alla till att börja samtidigt.

Behöver man någon speciell utrustning/kläder?

Till en början räcker det med vanliga träningskläder och en vattenflaska. Vi har utrustning till utlåning. När man haft sin provmånad köper man sin egna utrustning av många olika skäl bl.a. p.g.a. passform och hygien.

Kan jag ta med en kompis?

Absolut! Be bara denne göra en intresseanmälan. Om det inte finns tid för detta är det ok att ta med en kompis på pass under vardagar (ej helger) om det inte är fullbokat. Man ska då komma minst 30 min innan för signering av gratis provmånad m.m.

Har ni någon åldersgräns?

3 år är de yngsta vi tar emot, då ska även en förälder/en vuxen vara med på mattan. Vi har även pass för 6-10 år, 10-15 år samt 15+ år.

Erbjuder ni personlig träning?

Ja vi erbjuder personlig träning ex. Om man vill komma igång snabbare, utvecklas inom ett specifikt område etc. Ni finner mer information om det genom att klicka här. (länk till undersidan för personlig träning)

Vad har ni för träningstider?

Ni kan hitta alla våra träningstider i vårt schema som du finner i menyn.

Jag har frågor kring er träning/gym som jag gärna hade tagit över telefon/mejl?

Nedan finner ni telefonnummer och e-postadress till vår reception.

Jag har sagt upp mig, men ändå fått en dragning/faktura?

Efter uppsägning dras/faktureras det ytterligare två gånger då vi har två månaders uppsägningstid.

Jag har fått en faktura trots att jag har signerat autogiroavtal?

Då har du antingen inte haft täckning på kontot när vi gjort vår dragning den 28e varje månad (vid helgdag blir det första bankdagen efter helgdagen) eller så har du angett felaktiga autogirouppgifter, alternativt skrivit otydligt. Om du vet med dig att du haft täckning på kontot ska du mejla dina kontouppgifter till admin@fit4fightgym.se alternativt komma in till oss i receptionen med dina kontouppgifter så rättar vi till det. Det går dock inte att ändra betalsätt retroaktivt som redan har fakturerats, utan det kommer att ändras till nästa dragning.

Jag har haft en provmånad och nu efter provmånaden passerat har det dragits pengar/jag har fått en faktura?

Vi är väldigt tydliga med att medlemskapet fortsätter som ett vanligt medlemskap om man inte säger upp det under tiden man har sin provmånad. Det står i avtalet ni signerat, det står i välkomnstmejlet ni får och vi är väldigt tydliga med det muntligt när ni signerar avtalet. Om ni inte vill fortsätta vara medlemmar får ni säga upp ert avtal vilket ni gör genom att scrolla upp och klicka på "uppsägning/frysning". Om ni fått en dragning via autogiro eller faktura beror på om ni signerat autogiroavtalet eller ej i samband med signeringen av medlemsavtalet. För att se vad som gäller enligt avtal kan ni ladda ner en kopia av ert avtalet under "mina sidor" som ni hittar i appen, eller alternativt genom att klicka här. Känner ni mot förmodan att vi har brutit mot vad det står i det avtal ni signerat rekommenderar vi att ni kontaktar ARN (allmänna reklamationsnämnden) och bifogar det avtal ni signerat och förklarar situationen.

Jag tror det dragits-/jag har fått en faktura på för mycket.

Ni kan lätt gå in på vår app och under mina sidor se en specifikation över vad det är ni betalt för. Om ni fått en faktura står det på fakturan. När man initialt blir medlem hos oss efter provmånaden passerat så betalar man första gången för startavgift, det som var kvar av första månaden man började samt för nästkommande månad i förväg. Man blir även per automatik debiterad för ett "obegränsat medlemskap/Alla stilar" (enligt avtal), vill man ändra det till ex. ‘en stil’ får man kontakta oss via admin@fit4fightgym.se. Det går dock inte att få igen avgift som redan är dragen/fakturerats, utan det kommer att ändras till nästa dragning.

Jag vill ha kvitto för friskvårdsbidrag.

Ni kan lätt ladda ner kvitto på det ni betalt i vår app under mina sidor, alternativt via dator genom att klicka här.

Jag undrar varför det står att en avgift "förfaller" i bokningsappen?

Om du har registrerat dig för autogiro kommer dragningsdatum stå angivet som “förfaller” i bokningsappen, dvs du har ingen faktura som förfaller utan datumet anger när vi kommer dra pengar för kommande månad via autogiro.

Vilket datum är dragningsdatum?

Dragningsdatum är 28e, ifall 28e infaller på en helgdag kommer pengarna dras på nästkommande bankdag.

Vad händer om jag inte har pengar på kontot vid autogirodragning?

Om pengar inte finns på angiven dag skickas faktura ut och en faktureringsavgift på 60 kr tillkommer. Om betalning ej sker inom angiven tid går skulden vidare till inkassoföretag och ytterligare faktureringsavgifter m.m. tillkommer.

Vad menas med att ni kan ta över uppsägningstiden från annat gym?

Vid "övertagande" av uppsägnings/bindningstid på annat gym gäller er uppsägnings/bindningstid fr.o.m. då ni börjar betala hos oss. Om ni inte har någon uppsägnings/bindningstid binder ni upp er att betala lika många månader som er uppsägningstid/bindningstid är på ert andra gym. Dvs. om vi tar över 3 månaders uppsägningstid från ett annat gym kommer ni ha 3 ytterligare uppsägningsmånader på Fit4Fight Gym från och med den dagen ni börjar betala er träningsavgift. Den första debiteringen som innefattar kvarstående av månaden räknas inte in som en betalningsmånad i bindningstiden. Övertagande måste styrkas med kvitto på uppsägningen där det framkommer när ert medlemskap avslutas, kvittot skickas till admin@fit4fightgym.se. Innan vi tillhandahåller ett giltigt kvitto kommer träningsavgift dras i vanlig ordning. Fit4Fight Gym kan "överta" max 3 månader på annat gym.

Jag kan inte hitta er app?

Vår app heter "Gymsystem" i både Apple App Store och Google Play

Det står att jag ska välja anläggning i appen

Fyll i 'fit4fightgym' i ett ord så kommer du rätt.

Jag kan inte logga in på er app?

Gå in på vår app, klicka "Glömt lösenord" och fyll där i antingen din mejl eller mobilnummer som du angav när du blev medlem. Då kommer du få en återställningslänk skickade till dig med instruktioner.

Mitt konto är spärrat för bokning?

Då har du antingen inte kommit till 3 stycken pass som du bokat eller så har du glömt att checka in i receptionen till de pass du deltagit på. I vilket fall som helst kan du låsa upp det själv i vår app under "Butik - spärravgifter" eller betala spärravgiften direkt i receptionen.

Hittade du inte din fråga i alternativen ovan?

Nej

{Sektionsnamn}

Gav detta dig svar på din fråga?

Ja
Nej

Kontakta oss

Vi tar inte emot ekonomiärenden via telefon utan endast via mejl. Detta för att vi vill att det ska finnas kvittens på vad som är sagt.

Vad bra att vi kunde hjälpa dig!

Om du har fler frågor är det bara att scrolla upp till steg 1 igen!